testing..

Det är ju roligt att designa sin egen blogg. Jag har klarat av att ändra färg på menytexten, (gult) dock ändrades rubriken till blogginlägget. Det var mindre bra:( Har ochså lärt mig att ändra teckenstil på menytexten, och samma där, rubriken till blogg inlägget ändrades ochså. Måste kolla på det där och försöka ändra det, vill inte att rubriken till bloggen ska ändras.

Gå in på stilmallar:
Bläddra ner till: h1,h3,h4,h5,h6,div.navheader,div.default >
front-family; Arial, ´segoe ui´,sans-serif-, color: #ffc61e;    
>

Där arial står ändrar jag teckensnitt, ett tips är öppna te x Microsoft Word och kolla in olika textsnitt (brödtext) och skriv in namnet på texten där arial står.

Vid color #ffc61e ;  där feta stilen är ska jag ändra färgkod.

Ett stort tack till Bloggstyle.se. Det är där jag hämtar div koder och får en noggran beskrivning om hur man designar sin blogg. Jag har detta för ett personligt bruk, en beskrivning till mig själv så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0